mandag den 11. januar 2010

Træning med Chevy & Zoe

Når man træner en ny hund op, har man nok altid håb, drømme og planer for den.
Min store drøm for Chevy er at han vil tænde på legetøj, så jeg bedre kan tænde ham inden et agility løb. Og det gik super. Han ville gerne trække legetøj i sommers til landets mange stævner og ignorede alt omkring sig - super skønt! Men da vi ramte november og vi flyttede var der ikke den store tid til hundene. Da vi var flyttet ind gik Bonnie i løbetid, så kom Kisha og til sidst Zoe. Chevy ville ikke spise og havde svært ved at koncentrere sig. Men endelig vil han for alvor trække i legetøj og han er meget kontakt søgende.

Chevy er skøn at træne, men er modsat Zoe - og det skal jeg huske :-)
Lige nu koncentrere jeg Chevy´s træning om at han skal tænde på legetøj, så må resten komme derefter.

Zoe er sej, flere jeg har trænet med i vinter, har rost hendes felter og fart. Og jeg kan også mærke at hun er på toppen eller højere end det. Jeg træner ikke så meget Zoe, men mere mig selv. Jeg skal til at presse hende og være på hele banen rundt. Det går bedre og bedre og Zoe loves it :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar